enbravardag.blogg.se

En blogg om som tipsar om enkla knep för en hälsosam vardag. Inga krusiduller. Inte några långa utlägg om vad som är bra och dåligt. Inget passar alla. Bara goda, nyttiga recept, produkttips och träningsinspiration. Det roligaste i livet helt enkelt.

BLOD, svett och tårar

Publicerad 2013-04-20 11:52:00 i

Ett tufft löppass igår resulterade i att min tånagel skavde på tån bredvid och det blödde igenom skon (!). Jag blev något chockad när jag tittade ner och såg en stor röd fläck komma igenom skon. Jag är ganska bra på att härda ut smärta men där gick det kanske lite långt... Efter passet unnade jag mig en proteinmuffins med extra topping (MUMS!!!).
 
Därefter köpte jag lunch från Café Italia och cyklade hem till Johanna där alla var samlade och vi började dagens första förfest. Vid fyra cyklade vi upp till Kajplats där vi stannade fram till klockan sex. Lagom onyktra bestämde vi oss för att köpa och laga egen middag istället för att ta take away. En ganska rolig upplevelse att yra omkring i en mataffär men det gick förvånansvärt bra! Man blir kanske extra effektiv med alkohol i blodet? På kvällen blev det alltså två-rätters middag, sång, dans, skratt och glädjetårar. Jag gav upp vid midnatt och följde inte med tillbaka till kajplats. Är ganska nöjd med det idag och känner mig utvilad och pigg. Har börjat dagen med att baka scones och ätit dessa med creme cheese och marmelad! 
Jag & Siri har ett internskämt med ordet "WOW". Vi insåg dock att det blev smått misslyckat när det snarare såg ut  som "MOM"... 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

22 år och sambo. Läser sista terminen på PA-programmet i Lund. Är nyfiken på allt som har med träning, mat och hälsa att göra.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela