enbravardag.blogg.se

En blogg om som tipsar om enkla knep för en hälsosam vardag. Inga krusiduller. Inte några långa utlägg om vad som är bra och dåligt. Inget passar alla. Bara goda, nyttiga recept, produkttips och träningsinspiration. Det roligaste i livet helt enkelt.

Fattiga riddare "healthy style"

Publicerad 2013-04-26 09:22:51 i Bakning, recept,

Godmorgon! Har precis ätit en frukost bestående av mandelbrödet som jag gjorde med kanel & stevia för att det skulle likna "fattiga riddare". Toppade med äppelmos och mandelsmör. Väldigt gott! Orkade dock inte äta upp allt, det är mäktigare än man tror. Igår tog jag mig en vilodag och stannade hemma hela dagen. Hade seminarium 16-18 men annars rörde jag mig inte ur fläcken. Är taggad för träning idag. Har inte bestämt mig för vad än. Såg precis på nyhetsmorgon och blev sjukt taggad på att ändra lite inredning här hemma. Byta ut garidiner, duk, kuddar mot massa blommigt och somrigt! Tar mig nog en tur ner till Åhlens i eftermiddag och ser vad jag kan använda CSN till. 
1 dl mandelmjöl, 1 ägg, 1 krm salt, 1/2 msk stevia och 1 tsk kanel. Blanda allt och stek i smör. Toppa dina riddare med precis vad du känner för!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

22 år och sambo. Läser sista terminen på PA-programmet i Lund. Är nyfiken på allt som har med träning, mat och hälsa att göra.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela