enbravardag.blogg.se

En blogg om som tipsar om enkla knep för en hälsosam vardag. Inga krusiduller. Inte några långa utlägg om vad som är bra och dåligt. Inget passar alla. Bara goda, nyttiga recept, produkttips och träningsinspiration. Det roligaste i livet helt enkelt.

Husman

Publicerad 2013-04-08 19:53:00 i Mat & Recept,

Jag vill egentligen inte erkänna det, men jag älskar husmanskost. Jag gjorde inte det under mina tonår utan ville äta exotiskt, fräscht och "osvenskt". Det har verkligen förändrats. Jag förstår inte varför husmanskost har en så dålig klang. Det handlar ju om bra råvaror som ofta är närproducerade. Det handlar inte om färdigköpt pyttipanna eller frysta köttbullar. NEJ NEJ NEJ! Hemmalagad mat från grunden helt enkelt. Jag ska laga mer husmanskost. Det känns nästan lyxigt. Ikväll köpte jag korv, självklart med hög kötthalt - 88%, och gjorde blomkålsmos. Det var verkligen inte avancerat men det var helt underbart gott. Är helt slut efter en dag i skolan från 8-18. Är det såhär man kommer känna när arbetslivet tar över? Hope not. Har inte ens hunnit träna idag...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

22 år och sambo. Läser sista terminen på PA-programmet i Lund. Är nyfiken på allt som har med träning, mat och hälsa att göra.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela