enbravardag.blogg.se

En blogg om som tipsar om enkla knep för en hälsosam vardag. Inga krusiduller. Inte några långa utlägg om vad som är bra och dåligt. Inget passar alla. Bara goda, nyttiga recept, produkttips och träningsinspiration. Det roligaste i livet helt enkelt.

Nej till lättprodukter!

Publicerad 2013-04-01 18:46:39 i produkter,

Jag köper nästan aldrig lättprodukter. Ibland använder vi matgrädde istället för vanlig grädde men aldrig några 4- procentiga lättprodukter som bara innehåller skit för kroppen. Jag äter alltid vanlig yoghurt och fil vilket gör mig mättare och därför kan portionerna vara mindre. Idag var all riktig kokosmjölk slut i affären och därför fick jag köpa en lättvariant. Fy vilket skämt! Bara en massa E-nummer och dessutom var det bara vattnigt och äckligt. Nej, lättprodukter är inte svaret för att vara hälsosam. Tvärtom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

22 år och sambo. Läser sista terminen på PA-programmet i Lund. Är nyfiken på allt som har med träning, mat och hälsa att göra.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela