enbravardag.blogg.se

En blogg om som tipsar om enkla knep för en hälsosam vardag. Inga krusiduller. Inte några långa utlägg om vad som är bra och dåligt. Inget passar alla. Bara goda, nyttiga recept, produkttips och träningsinspiration. Det roligaste i livet helt enkelt.

Litta Maud

Publicerad 2013-08-09 08:30:30 i Mat & Recept,

Delar med mig av några enkla rätter återigen. Fick för mig att göra en pastarätt igår, det händer nästan aldrig att vi äter det. Använde glutenfri pasta gjord på majs och ris, mest för att jag var nyfiken på den och för att gluten inte är kroppens bästa vän. Den var supergod, om något dyr dock - 39 kronor, men räknar man per portion så är det ändå småpengar. 
Tonfiskpasta 4 portioner:
Pasta till 4 personer
2 stora burkar tonfisk
1 zuccini
1 dl cremefraiche
1 msk dijon
1 tsk honung
saften av 1/2 citron
parmesan 
ruccola
salt & peppar
  • Koka pastan. Hyvla zuccinin i tunna remsor med en potatisskalare. Rör ihop cremefraiche, dijon, honung, citronsaft, salt & peppar. Häll av oljan från tonfisken och blanda ner i pastan. Blanda ner zuccinin och såsen och gegga ihop allt! Toppa med lite hyvlad parmesan och ruccola. Enkelt, billigt, smaskigt!
En annan av mina favoriter är verkligen laxen. Jag tröttnar inte. Glasera den med härliga marinader och släng in i ugnen. Vi serverar ofta med ugnsrostade grönsaker av olika slag!
Marinad till Lax
Soja
Hackad vitlök
teryaki
sambal oelek
olivolja
peppar
 
Nu ska jag jobba min sista dag innan 1 veckas semester. Har haft kvällsjour hela veckan, plus att jag hade jour förra helgen. Är något trött då vi har en stressig tid. Ska innan jobb idag köra ett hårt styrkepass. Tänker köra tunga vikter och färre reps. Idag är jag riktigt taggad, vilket är skönt då min motivation varit något låg de sista veckorna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

22 år och sambo. Läser sista terminen på PA-programmet i Lund. Är nyfiken på allt som har med träning, mat och hälsa att göra.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela