enbravardag.blogg.se

En blogg om som tipsar om enkla knep för en hälsosam vardag. Inga krusiduller. Inte några långa utlägg om vad som är bra och dåligt. Inget passar alla. Bara goda, nyttiga recept, produkttips och träningsinspiration. Det roligaste i livet helt enkelt.

Microkaka med Hallonfluff

Publicerad 2013-08-08 08:34:00 i Bakning, recept,

Godmorgon! Jag börjar klockan 11 den här veckan och har därför tid att göra saker på förmiddagen. Dock har jag svårt att släppa jobbet då vi har en stressig vecka MINST SAGT. Ska bli skönt med en veckas semester för att samla nya krafter. I helgen ska vi hem och mysa med våra föräldrar, på söndag ska vi troligtvis kolla runt på visningar av lägenheter i Malmö(!!!), sedan har vi planerat någon mysig utflykt till Österlen eller Köpenhamn innan vi åker till Stockholm torsdag-söndag. FÅR TRÄFFA JENNY IGEN!!! Hursomhelst. Tänkte lägga upp en liten härlig microkaka innan jag flyger iväg till gymmet. Hinner inte köra så långa pass den här veckan men det blir nog ett konditionspass på ca 40 minuter. Här kommer min microkaka som är inspirerad av Emma, men jag har gjort några ändringar.
 
Kakan - stavmixa ihop allt och lägg i en smord(kokosolja är perfekt) microsäker skål. Kör på högsta effekt ca 4 minuter, kakan ska ha en fast konsistens. 
 
2 msk havregryn
2 msk kokosflingor
1 msk mandelmjöl
1 msk carobpulver (kakao fungerar också)
1 tsk stevia strö
1 krm bakpulver
1 msk jordnötssmör
1 mosad banan
2 äggvitor
 
Hallonfluffet - Vispa äggvitan fluffig med elvisp. Tillsätt resten av ingredienserna och blanda ihop. Häl över kakan.
1 äggvita
1 dl hallon
1 tsk stevia strö
en klick yoghurt eller kvarg.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2013-08-09 09:12:26

Wiiieee!!:))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

22 år och sambo. Läser sista terminen på PA-programmet i Lund. Är nyfiken på allt som har med träning, mat och hälsa att göra.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela