enbravardag.blogg.se

En blogg om som tipsar om enkla knep för en hälsosam vardag. Inga krusiduller. Inte några långa utlägg om vad som är bra och dåligt. Inget passar alla. Bara goda, nyttiga recept, produkttips och träningsinspiration. Det roligaste i livet helt enkelt.

Sådant man kan sakna

Publicerad 2013-08-07 09:51:00 i Livet,

Fick plötsligt en liten saknad efter de åren man fortfarande bodde hemma hos mamma och pappa..Småsaker i vardagen som exempelvis:
  • På sommaren när mamma alltid kom hem med svenska jordgubbar stup i kvarten. Jag har kanske ätit jordgubbar 3-4 gånger den här sommaren...
  • Pappa som alltid köpte frukostbullar efter sin morgonträning på helgerna.
  • Att alltid bli välkomnad av en (numera två) hysteriskt glada hundar
  • Att aldrig vara ensam hemma
  • Att kunna låna bilen när man ville göra små ärenden
  • Att sitta i trägården på sommaren och äta middag, det har inte blivit mycket grillat den här sommaren.
  • Morgontidningen! Som jag dock aldrig läste, men den fanns liksom där och jag kunde kika på framsidan
  • Att pappa dödade alla spindlar åt mig. (Vi har i stort sett inga spindlar i lägenheten men de få gånger vi har måste Crille såklart låta den leva och försiktigt bära ut den på balkongen. Något som gör mig otroligt nervös)
Det jag saknar allra mest är såklart min familj. Som tur är har jag världens bästa sambo och världens mysigaste liv här. Men ibland kan man hitta små saknader. Det är tur att kärlek kan existera på så många håll!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mamsan

Publicerad 2013-08-07 16:08:48

Nämen är det jag?

Svar: haha visst är det :D
Emilia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

22 år och sambo. Läser sista terminen på PA-programmet i Lund. Är nyfiken på allt som har med träning, mat och hälsa att göra.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela