enbravardag.blogg.se

En blogg om som tipsar om enkla knep för en hälsosam vardag. Inga krusiduller. Inte några långa utlägg om vad som är bra och dåligt. Inget passar alla. Bara goda, nyttiga recept, produkttips och träningsinspiration. Det roligaste i livet helt enkelt.

Återhämtning

Publicerad 2013-02-04 07:40:00 i Mat & Recept,

Det blev inte mycket gjort igår. Inget stort intag av mat heller. Fick inte i mig något på hela dagen men vid 21 på kvällen åt jag (och behöll) ett daimchoklad. Vilken skitdag!!! Är fortfarande svag men mår bättre. Hade dock kunnat sova ett helt dygn. Måste vila ytterligare en dag från träningen för att bygga upp kroppen med lite mat. Igårkväll såg vi filmen "The impossible" som handlar om en familj som var med om tsunamin i Thailand. Den är verkligen jättejobbig och hemsk men man får en något bättre uppfattning om katasrofen. Se den! Vi lagade en underbar middag som jag tyvärr inte kunde äta. Men såhär såg Crilles tallrik ut.
Kycklingfilé, grönsaker i ugn och jordnötssås.
Min jordnötssås gör jag såhär (har ingen aning om mått utan smakar av efterhand):
Jordnötssmör
vatten (beroende på hur tjock sås man önskar)
soja
sambal oelek
honung
curry
vitlök
lite citronjuice
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

22 år och sambo. Läser sista terminen på PA-programmet i Lund. Är nyfiken på allt som har med träning, mat och hälsa att göra.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela