enbravardag.blogg.se

En blogg om som tipsar om enkla knep för en hälsosam vardag. Inga krusiduller. Inte några långa utlägg om vad som är bra och dåligt. Inget passar alla. Bara goda, nyttiga recept, produkttips och träningsinspiration. Det roligaste i livet helt enkelt.

Jag älskar dig, frukost

Publicerad 2013-02-20 08:34:03 i Mat & Recept,

Jag tycker så synd om människor som inte uppskattar att äta frukost. Det är nog min favoritstund på hela dagen. Jag går upp långt innan jag måste bara för att kunna sitta i soffan med morgonkaffe och en god frukost. Länge. Det är nog den enda stund på dagen som jag inte känner mig rastlös och har spring i benen. För övrigt så har jag vaknat säkert 5 gånger inatt av att halsen varit snustorr, usch. När man inte kan träna känns det dessutom inte lika motiverande att hålla kosten. Nyttig mat är ju mycket godare, därför påverkar det inte de fasta måltiderna, men det är lätt att småäta en massa däremellan. Nu måste jag tvinga rumpan att lämna soffan för att göra mig klar för dagen. Kanske inte är särskilt bråttom dock, Siri är inte känd för att vara i tid. Bjuder på en frukostbild. Granola - hasselnöt/dadlar med extra valnötter. Ett kokt ägg med kaviar till det. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

22 år och sambo. Läser sista terminen på PA-programmet i Lund. Är nyfiken på allt som har med träning, mat och hälsa att göra.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela