enbravardag.blogg.se

En blogg om som tipsar om enkla knep för en hälsosam vardag. Inga krusiduller. Inte några långa utlägg om vad som är bra och dåligt. Inget passar alla. Bara goda, nyttiga recept, produkttips och träningsinspiration. Det roligaste i livet helt enkelt.

Lax & kräftpasta

Publicerad 2013-02-07 08:29:00 i Mat & Recept,

Igårkväll var vi som sagt 6 tjejer som åt middag hos Erica. Vi gjorde laxbiffar med matvetesallad och såser. Det blev kanon. Kommer göra laxbiffar snart igen men variera innehållet något. Det är så mysigt att ses, laga mat och bara skvallra om vad som hänt i allas liv. Fick verkligen dåligt samvete när jag insåg hur sparsamma alla är när det kommer till matkostnader. Jag handlar mat nästan varje dag och gör aldrig storkok som räcker längre än till lunch dagen därpå. Borde börja planera bättre. Samtidigt förgyller det vardagen att kunna äta mer varierat även om det kostar mer. Svår nöt att knäcka. Jag kom hem till världens sötaste syn igårkväll. Crille hade följt mina instruktioner till punkt och pricka och lagat en lax- och kräftpasta. Dessutom hade han tagit bilder som jag kunde ha till bloggen. Mitt hjärta vad jag älskar dig. 
Idag blir det faktiskt ett pass på Gerdahallen. Jag tränar nästan aldrig pass och därför är det kul när det väl händer. Första året här i Lund tränade jag nästan bara pass, främst step & spinning. Idag står gympastång på schemat. Det är en blandning av enkla gympaövningar och styrka med stång. Min rumpa känner verkligen av gårdagens träningspass! Hallelujah!
Crilles lax- och kräftpasta (utan en enda grönsak tyvärr)

2 laxfiléer
1 burk kräftstjärtar
2 dl grädde
1 dl creme fraiche
1 msk fiskfond
1 msk hummerfond
0,5 dl vitt vin
caynnepeppar
  • stek laxen snabbt, cirka 2 minuter, och lägg åt sidan. Blanda grädde, creme fraiche, fonder, viin och kryddor. Låt puttra i 5-6 minuter. Smaka av, kan lätt bli för salt, annars salta! Lägg i lax och kräftor och låt bli genomvarmt. Servera med fullkornstagliatelle. Det är säkert gott att ha typ purjolök eller scharlottenlök i.
En frukostbild. Hemmagjord musli toppas med extra cocos och dadlar. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

22 år och sambo. Läser sista terminen på PA-programmet i Lund. Är nyfiken på allt som har med träning, mat och hälsa att göra.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela