enbravardag.blogg.se

En blogg om som tipsar om enkla knep för en hälsosam vardag. Inga krusiduller. Inte några långa utlägg om vad som är bra och dåligt. Inget passar alla. Bara goda, nyttiga recept, produkttips och träningsinspiration. Det roligaste i livet helt enkelt.

Mål och planering

Publicerad 2013-02-08 19:09:00 i

Jag har bestämt mig för att varje söndag försöka göra en veckoplanering (åtminstone av måndag-torsdag) vad gäller träning och kost. Planera hur styrkan och konditionen ska läggas upp för att bäst komplettera varandra, försöka fastställa tider där träning passar in i vardagen (jag har lätt för att låta hela dagen kretsa kring träningspasset) och planera samt även inhandla veckans luncher och middagar. Det är klart att vissa planer kommer ändras under veckan men det är skönt att ha allt någorlunda förberett. För mig går väldigt mycket tid åt att tänka på sådana detaljer under dagen, vilka är tankar som skulle kunna ägnas åt bättre saker. Vi får se hur det slutar eftersom jag gärna går på lust och impuls. En utmaning!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

22 år och sambo. Läser sista terminen på PA-programmet i Lund. Är nyfiken på allt som har med träning, mat och hälsa att göra.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela