enbravardag.blogg.se

En blogg om som tipsar om enkla knep för en hälsosam vardag. Inga krusiduller. Inte några långa utlägg om vad som är bra och dåligt. Inget passar alla. Bara goda, nyttiga recept, produkttips och träningsinspiration. Det roligaste i livet helt enkelt.

Nej till jordgubbspaj

Publicerad 2013-02-06 08:04:00 i Mat & Recept,

Mina kära vänner! Prova inte pajen jag gjorde igår. Dels var pajdegen ingen höjdare (föredrar smulvarianten) och dessutom blev jordgubbarna mosiga, vilket jag kunde räknat ut i förhand. Ägg i pajdegen gjorde att det blev mer som en halvmjuk kaka... Nätack. Prova istället smulpajen som blir lika god som vanlig smulpaj.  
Idag är det dags att komma igång med en inlämningsuppgift som ska in på fredag. Ska sitta med Siri under förmiddagen och tänkte sedan träna direkt efter att vi ätit lunch. Får kanske ta en runda på stan för att smälta maten innan, men jag brukar inte ha problem med att äta ganska nära inpå träning. Om det skulle kännas tungt kan man alltid träna styrka först och kondition sist. Ikväll ska vi ha tjejmiddag hos Erica. Ser så mycket fram emot att träffa mina tjejer. 
Nästa gång blir det vanlig smulpaj igen. Med hallon och björnbär. På mitt lite nyttigare sätt då!

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2013-02-08 15:54:37

Gud vad jag gillar att du även skriver när det går mindre bra!! :) Det kan ju inte alltid bli perfekt! PUSS

Svar: haha ärlighet varar längst :D <3
Emilia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

22 år och sambo. Läser sista terminen på PA-programmet i Lund. Är nyfiken på allt som har med träning, mat och hälsa att göra.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela