enbravardag.blogg.se

En blogg om som tipsar om enkla knep för en hälsosam vardag. Inga krusiduller. Inte några långa utlägg om vad som är bra och dåligt. Inget passar alla. Bara goda, nyttiga recept, produkttips och träningsinspiration. Det roligaste i livet helt enkelt.

Nytt upplägg

Publicerad 2013-02-13 12:35:00 i Träning,

Har ändrat upplägg på träningen en del. Har avsatt två dagar i veckan då jag enbart fokuserar på konditionsträning. 45 minuter- 1timmes kondition. De andra dagarna räcker det med 15 minuters uppvärmning innan styrketräningen. Jag tror att det kommer bli bättre eftersom jag ofta känner mig stressad av att vilja hinna med all styrketräning och därför kommer konditionen i kläm. Planerar även in minst en vilodag i veckan. 
Idag blev det alltså 2 kilometers gång med ordentligt lutning, vilket var jobbigare än jag trodde. Sedan styrketräning framförallt med fokus på mage och triceps. I eftermiddag väntar föreläsning och ikväll kommer Ida och Siri hit på tacokväll. Längtar.
Hallon/banansmoothie innan träningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

22 år och sambo. Läser sista terminen på PA-programmet i Lund. Är nyfiken på allt som har med träning, mat och hälsa att göra.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela