enbravardag.blogg.se

En blogg om som tipsar om enkla knep för en hälsosam vardag. Inga krusiduller. Inte några långa utlägg om vad som är bra och dåligt. Inget passar alla. Bara goda, nyttiga recept, produkttips och träningsinspiration. Det roligaste i livet helt enkelt.

Supersnabb middag

Publicerad 2013-01-23 20:16:00 i Mat & Recept,

Det har boxats med Siri idag. Bra och intensiv träning där man får hög puls fort och sedan låg igen. Sen får man snygga armar och axlar på köpet! Alldeles för mycket folk dock, gud jag längtar till mars. När både jag och Crille tränat på kvällen och blodsockret är lågt behöver man laga en snabb middag. Idag blev det Ost/skinkpaj som inte tog längre än 5 minuter att slänga ihop och sedan 25 minuter i ugnen (in i duschen så länge). 
 
 
Ingredienser:
5 ägg
1,5 dl grädde
150 g tärnad bacon (alltså inte skinka som jag ljög om innan)
1,5 dl västerbottenost
salladslök (skulle även vara gott med sparris)
 
Stek bacon och låt rinna av på papper. Blanda ägg, grädde och ost. Krydda blandningen med salt, peppar, kanske lite fond. Sprid ut hackad salladslök och bacon i en smord pajform. Häll äggstanningen över. In i ugnen i 25 minuter på 200 grader. 
 
Det blir alltså mer som en ugnsomelett än en paj, men det är ju betydligt nyttigare och enklare. Enkelt och gott, men inte någon fantastisk smakupplevelse. Till det åt vi hemmagjorda fröknäcke som kära svärmor lärt mig.
 
Jag köpte en present till älsklingen idag. Han behöver mer varierade träningskläder (tycker jag). När jag ändå var i farten skickade jag blombud till mamma och pappa. Hahaha, kärlek i luften alltså.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

22 år och sambo. Läser sista terminen på PA-programmet i Lund. Är nyfiken på allt som har med träning, mat och hälsa att göra.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela