enbravardag.blogg.se

En blogg om som tipsar om enkla knep för en hälsosam vardag. Inga krusiduller. Inte några långa utlägg om vad som är bra och dåligt. Inget passar alla. Bara goda, nyttiga recept, produkttips och träningsinspiration. Det roligaste i livet helt enkelt.

Teryakilax

Publicerad 2013-01-31 20:00:00 i Mat & Recept, Träning,

Gud vilken god middag! Sött, syrligt, salt och kryddigt. Underbara smaker. Idag har jag tränat min fjortonde dag i rad, vilket verkligen börjar kännas i kroppen. Tar en välförtjänt vilodag imorgon. Får hålla mig i skinnet även om det skulla klia. Det kändes som sagt att kroppen var trött idag. Tog mig trots det igenom några kilometer på löpbandet och ett riktigt bra ben/rumppass och avslutade med tio minuter cykling. Malins sällskap gjorde det lite lättare. Rumpan är min favoritmuskel. Jag älskar den. Den är stark, uthållig och blir verkligen snygg av styrketräning! Det finns oändligt många bra övningar dessutom. Med tanke på att man sitter på den stackaren genom hela livet förtjänar den att bli ompysslad.
Kryddig teryakilax:
Laxfiléer
teryakisås
vitlök
riven ingefära
kinesisk soja
Blanda ihop till en marinad och smeta på laxen, bättre med för mycket än för lite! Vi åt detta med grönsaker och rotfrukter i ugn. Supergott.
 
Min favoritfrukt såhär års! Söta och saftiga apelsiner.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

22 år och sambo. Läser sista terminen på PA-programmet i Lund. Är nyfiken på allt som har med träning, mat och hälsa att göra.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela