enbravardag.blogg.se

En blogg om som tipsar om enkla knep för en hälsosam vardag. Inga krusiduller. Inte några långa utlägg om vad som är bra och dåligt. Inget passar alla. Bara goda, nyttiga recept, produkttips och träningsinspiration. Det roligaste i livet helt enkelt.

Äta, äta, äta

Publicerad 2013-03-28 16:22:00 i

Ibland måste man påminna sig själv om hur ofta man måste äta när man tränar. Det räcker inte att äta frukost, lunch och middag utan gärna 2-3 mellanmål under dagen. Det är dock inte ett problem för mig då min kropp oftast säger ifrån var tredje timme och då behöver jag fylla på. Därför har jag ofta en proteinbar med i väskan när det blir sådär akut. Är jag hemma brukar jag lyxa till med lite turkisk yoghurt, nötter och bär (på bilden), eller en knäckemacka med ägg. Ett mellanmål kan med fördel innehålla både protein, kolhudrater och fett - precis som en vanlig måltid, därför är en frukt inte tillräckligt.
Idag har jag bockat av ett träningspass med intervaller på löpbandet och därefter fokus på mage. Har sedan varit runt i Lund och lånat böcker, fixat påskägg till C och handlat middag. Nu ska jag snart tvätta. Imorgon blir det en rejäl storstädning här hemma och sedan åker vi hem fredag-lördag för att fira påsk med våra två familjer. Glad påsk på er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

22 år och sambo. Läser sista terminen på PA-programmet i Lund. Är nyfiken på allt som har med träning, mat och hälsa att göra.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela