enbravardag.blogg.se

En blogg om som tipsar om enkla knep för en hälsosam vardag. Inga krusiduller. Inte några långa utlägg om vad som är bra och dåligt. Inget passar alla. Bara goda, nyttiga recept, produkttips och träningsinspiration. Det roligaste i livet helt enkelt.

Chokladbollar i NY tappning!

Publicerad 2013-03-11 18:11:00 i Bakning, recept,

Idas blogg hittade jag ett nytt recept på chokladbollar. Givetvis hann jag precis komma hem innan jag satte igång med baket. Den här varianten är kalorisnålare, billigare och lättare att göra. Dock måste jag säga att nöt-varianten är snäppet vassare, men ändå ett mycket bra recept. Jag tillsatte en skopa proteinpulver "french vanilla" istället för stevia/vaniljpulver. Därför är bollarna både fettsnåla och proteinrika. Fantastiskt.
 
Ingredienser:
1,5 dl havregryn
2 msk kakao
2 msk kaffe
1 skopa proteinpulver vanilj (alternativt 3 msk stevia + 1 tsk vaniljpulver)
en nypa salt
100 g lättkvarg
kokos
 
Mixa alla torra ingredienser och tillsätt sedan kvarg och kaffe. Min smet blv ganska lös (tog extra kaffe) och jag tillsatte därför mer havregryn. Rulla i riven kokos och förvara i kylen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

22 år och sambo. Läser sista terminen på PA-programmet i Lund. Är nyfiken på allt som har med träning, mat och hälsa att göra.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela