enbravardag.blogg.se

En blogg om som tipsar om enkla knep för en hälsosam vardag. Inga krusiduller. Inte några långa utlägg om vad som är bra och dåligt. Inget passar alla. Bara goda, nyttiga recept, produkttips och träningsinspiration. Det roligaste i livet helt enkelt.

En summering av helgen

Publicerad 2013-05-19 18:11:16 i

I fredags hade vi en jättemysig kväll med god mat, vin och lets dance hos Johanna & Filip! Dessutom var de hundvakter åt Hugo och Freddie vilket gjorde tillvaron ännu bättre! Det bjöds på oxrullader med fetaost/tomatröra, hasselbackspotatis och sallad. Till efterrätt blev det glass med varma hallon och Johannas hemmagjorda knäckflarn. Mums!
Lilla Freddie som inte ser ut att ha några ögon.
 
Igår åkte vi ner till mina föräldrar i Falsterbo på kvällen. Det bjöds på grillad mat och självklart gott vin! Sedan spenderades kvällen framför Eurovision. Vilken grym show de hade lyckats med. Vi sov hos svärföräldrarna i Höllviken och åt en god frukost tillsammans imorse. Dock blev det ingen längre visit än så. Vi tog bussen hem igen för att jag skulle hinna plugga idag. Något som jag kanske inte riktigt gjort. Nej. När vi kom hem till lägenheten vid 2 blev jag sugen på att ta en löprunda (inspirerad av mina grymma vänner som sprang Göteborgsvarvet igår). En mil hade jag tänkt springa men med dåligt lokalsinne blev den milen 14 kilometer istället. Mitt distansrekord. Nöjd tjej.
Pappas present från oss! Goda öl, choklad, lakrits och oxkorv. En salig blandning.
Lite champagne och snacks innan maten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

22 år och sambo. Läser sista terminen på PA-programmet i Lund. Är nyfiken på allt som har med träning, mat och hälsa att göra.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela