enbravardag.blogg.se

En blogg om som tipsar om enkla knep för en hälsosam vardag. Inga krusiduller. Inte några långa utlägg om vad som är bra och dåligt. Inget passar alla. Bara goda, nyttiga recept, produkttips och träningsinspiration. Det roligaste i livet helt enkelt.

Intervallträning

Publicerad 2013-05-17 17:48:42 i Träning,

I älskade "Hans backar" tillbringade jag 40 minuter med intervallträning. Först 2,5 kilometers löprunda och sen ett tiotal spurter i backen med vila emellan. Intervaller är superba för förbränningen. Att bara jogga med jämnt tempo en längre bit kan göra att förbränningen stannar upp. Därför är det bra att väcka kroppen genom att köra intervaller någon gång i veckan. Det får dessutom upp flåset rejält vilket gör att det blir lättare att springa långdistans ibland om man tränar intervaller emellanåt. Den här fredagen har annars bara bjudit på plugg och en lunch i solen med Siri på favorit-Italia. Nu ska jag föna mitt blöta hår och göra mig klar för parmiddag med Johanna & Filip! Vilket perfekt sätt att tillbringa fredagskvällen. Att få en middag lagad är ju dessutom LYX nuförtiden.
Mitt "Mount Everest". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

22 år och sambo. Läser sista terminen på PA-programmet i Lund. Är nyfiken på allt som har med träning, mat och hälsa att göra.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela