enbravardag.blogg.se

En blogg om som tipsar om enkla knep för en hälsosam vardag. Inga krusiduller. Inte några långa utlägg om vad som är bra och dåligt. Inget passar alla. Bara goda, nyttiga recept, produkttips och träningsinspiration. Det roligaste i livet helt enkelt.

Löprunda och oxfilé

Publicerad 2013-05-11 22:55:00 i Mat & Recept,

Jag begav mig som sagt ut på en löprunda i eftermiddags. Har haft lite svårt att hitta ett bra löpspår här i mina trakter men idag sprang jag första biten på ett helt nytt håll där jag fick hålla tummarna för att inte springa vilse. Men herregud vad det känns annorlunda att springa en mil ute jämfört med på löpbandet. Jag tycker det är ganska bekvämt att låta bandet rulla i det tempo jag önskar och sen bara hänga med. Det är sällan några problem. Det kändes mycket längre att göra det utomhus - såg nästan alla delar av Lund. Nej men nästan. Tycker dessutom att det är svårt att hålla tempot jämnt, vill gärna spurta på lite för tidigt. På vägen hem möttes jag av tandemcyklister som cyklade med poliser på cykel hack i häl. Rolig syn.
Kvällens middag: Oxfilé med täcke av fetaost, soltorkad tomat, vitlök och pinjenötter. Till det serverades stekt aubergine och broccoli. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

22 år och sambo. Läser sista terminen på PA-programmet i Lund. Är nyfiken på allt som har med träning, mat och hälsa att göra.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela