enbravardag.blogg.se

En blogg om som tipsar om enkla knep för en hälsosam vardag. Inga krusiduller. Inte några långa utlägg om vad som är bra och dåligt. Inget passar alla. Bara goda, nyttiga recept, produkttips och träningsinspiration. Det roligaste i livet helt enkelt.

Salami- & mozzarellasallad

Publicerad 2013-05-06 20:18:40 i Mat & Recept,

Efter att ha pluggat hela dagen med Sofia fick jag för mig att hinna inom gymmet innan föreläsningen. Det blev något stressigt kan man säga. Hann inte träna styrka utan bara springa men det blev ett bra löppass med ett väldigt svettigt resultat. Duschade snabbt som tusan och insåg att eftersvettningarna började komma så fort jag fått på mig kläder. Kände hur hela ansiktet rann av mig under föreläsningen. Haha. När Crille kom gjorde vi en god sallad med salami och mozzarella. Och självklart HEMMAGJORD pesto. Det hoppas jag ni också gör. Går inte att jämföra med den man köper i affären. Tycker jag. 
Pesto:
Mixa pinjenötter, riven parmesan, vitlök, basilika och olivolja. Tillsätt peppar men var försiktig med salt eftersom parmesanen är salt. Jag använder inga mått utan slänger i lite på känsla, det är bara att tillsätta mer av något om det behövs. Men en hel kruka basilika behövdes för att det skulle räcka till fyra portioner. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

22 år och sambo. Läser sista terminen på PA-programmet i Lund. Är nyfiken på allt som har med träning, mat och hälsa att göra.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela