enbravardag.blogg.se

En blogg om som tipsar om enkla knep för en hälsosam vardag. Inga krusiduller. Inte några långa utlägg om vad som är bra och dåligt. Inget passar alla. Bara goda, nyttiga recept, produkttips och träningsinspiration. Det roligaste i livet helt enkelt.

Tre lyckliga år

Publicerad 2013-05-27 20:16:17 i

I lördags hade vi examensfest med klassen. Det var en ganska galen kväll med väldigt mycket skratt. En mycket lyckad sista sittning. Gud. Sista.
Då är det nästan slut nu alltså. Det enda som återstår av min PA-tid (åtminstone kandidaten) är examensceremonin den 7:e juni. Det är helt galet att tre år gått så fort förbi. Det är helt galet hur fina vänner jag har fått. Vänner som jag kommer ha kvar HELA livet. Det vet jag. Vi splittrades redan när vi valde inriktning andra året. Sista året har vi läst olika kurser och splittrats ännu mer. Men vi har ändå hållt kvar i varandra och försökt hålla kvar kontakten med de som farit långt utanför Europas gränser. Snart kommer Tove tillbaka och ska spendera sommaren i Lund! Glädje för mig! Siri ska vara hemma i Stockholm över sommaren men jag tänker hälsa på henne så ofta jag kan. Klarar mig inte länge utan min stupid som jag träffat var-varannan dag under dessa åren. Ida kommer stanna i Lund över sommaren hon med. Det är skönt att ha en extramamma så nära.
& sedan mina fina näset-flickor. Vi har hållt ihop i så många år nu att jag inte längre kan räkna. Alla utom Jenny kommer stanna i Skåne över sommaren. Hon flyr till huvudstaden redan nu. Det är alldeles för tråkigt för att beskriva i ord. Vi har aldrig bott mer än ett stenkast ifrån varandra. Det gör dock att det finns två viktiga personer att besöka i sommar. Kosta vad det kosta vill. Blir alldeles sentimental när jag tänker på hur fina ni är allihop. Hur grymma dessa åren varit när vi alla bott i samma lilla stad och kunnat träffas när och var vi velat. Det kommer troligtvis aldrig hända igen... En liten tår rinner nerför kinden samtidigt som jag ler åt framtiden och vetskapen att jag alltid kommer ha er kvar. Ett samtal bort. Förhoppningsvis inte alltför många mil ifrån mig. Jag älskar er alla. Ni vet precis vem ni är. 
Bara ett litet urval av alla tusentals bilder som de här åren gett upphov till...
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2013-05-29 11:05:06

Babe!!!<333

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

22 år och sambo. Läser sista terminen på PA-programmet i Lund. Är nyfiken på allt som har med träning, mat och hälsa att göra.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela