enbravardag.blogg.se

En blogg om som tipsar om enkla knep för en hälsosam vardag. Inga krusiduller. Inte några långa utlägg om vad som är bra och dåligt. Inget passar alla. Bara goda, nyttiga recept, produkttips och träningsinspiration. Det roligaste i livet helt enkelt.

Buller och bång

Publicerad 2013-09-05 07:59:00 i Livet, Träning,

Jag håller på att bli galen här hemma. Den enda gång det inte är fördlaktigt att bo på översta våningen är när taket på fastigheten byggs om. Ljudet av borr, bank, slag, duns gör att jag inte hör mina egna tankar. Jag jobbar hela kvällen och den enda lediga tid är nu på morgonen fram till elva och min enda önskan är lite lugn och ro. På kontoret har köket installerats så ljudnivån där har inte varit bättre. Tack och lov är det färdigt idag. Jag har fått agera PT till min bästa vän Jenny. Har gjort ett träningsschema med massa bra övningar som hon ska köra nu i 6 veckor. Därefter kommer övningarna bli lite annorlunda och upplägget likaså. Har nu även fått i uppgift att hjälpa hennes sambo, Jacob. Riktigt kul att få det förtroendet! Jag borde verkligen ha ett eget träningsschema för att göra tiden mer effektiv.
Den här veckan har träningen sett ut på följande sätt
Måndag: Powerwalk 30 minuter med lutning (hade massagetid och hann inte mer)
Tisdag: Rygg & benpass
Onsdag: Intervallpass 30 minuter. En halvtimme är allt som behövs, kör du allt vad du orkar under det hårda arbetet och sedan låter pulsen sjunka mellan intervallerna förbränner du mer än om du springer i jämnt tempo en längre sträcka.
Torsdag: Bröst, biceps och mage
 
Fredag-söndag kommer spenderas på Österlen med mina fem manliga kollegor. Det blir mycket mat, dryck och roligheter. En vilohelg från träningen. Det ska bli skitkul, men kommer sakna min älskling. Vi har knappt varit ifrån varandra så länge..
 

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2013-09-05 08:56:57

Wiihooo:)) nu ska vi bli riktigt hurtiga 😊 tack hjärtat!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

22 år och sambo. Läser sista terminen på PA-programmet i Lund. Är nyfiken på allt som har med träning, mat och hälsa att göra.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela