enbravardag.blogg.se

En blogg om som tipsar om enkla knep för en hälsosam vardag. Inga krusiduller. Inte några långa utlägg om vad som är bra och dåligt. Inget passar alla. Bara goda, nyttiga recept, produkttips och träningsinspiration. Det roligaste i livet helt enkelt.

Kokosgröt

Publicerad 2013-09-01 11:23:00 i Bakning, recept, Mat & Recept,

Jag fortsätter köra på med några inlägg såhär på söndagskvisten. Har inte haft så mycket tid över i veckan och kommer troligtvis ha ännu mindre denna vecka. Det är tur att jag har roligt på jobbet. Jag har läst om den här kokosgröten på många bloggar och varit nyfiken på att prova. Det fick därför bli lördagens frukost! Jag gillar idén men kanske föredrar gröt gjort på havregryn. Det är dock en bra frukost för er som vill hålla nere på kolhydraterna! Dessutom både gluten och laktosfri!
Kokosgröt 1 portion:
2 ägg
1 dl kokosmjölk
1 msk kokosmjöl
kanel
kardermumma
lite stevia (eller honung)
lite salt
 
  • Vispa ihop alla ingredienser i en kastrull på medelhög värme tills det får en bra konsistens. Servera med lite extra kanel och kokosmjölk. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

22 år och sambo. Läser sista terminen på PA-programmet i Lund. Är nyfiken på allt som har med träning, mat och hälsa att göra.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela