enbravardag.blogg.se

En blogg om som tipsar om enkla knep för en hälsosam vardag. Inga krusiduller. Inte några långa utlägg om vad som är bra och dåligt. Inget passar alla. Bara goda, nyttiga recept, produkttips och träningsinspiration. Det roligaste i livet helt enkelt.

Vegetarisk vecka

Publicerad 2013-09-11 06:56:09 i Mat & Recept, produkter,

Godmorgon! Sitter på kontoret sedan klockan 6 och set börjar nu ljusna något. Det är verkligen speciellt att vara här så tidigt. I vinter kommer jag sitta här flera timmar innan solen går upp. Den här veckan är det vegetarisk vecka på schemat. Det var Christophers idé, men jag var ju överlycklig. Älskar vegetariskt och jag vill verkligen dra ner på köttet, för hälsan och miljöns skull. Det har blivit tacos med sojafärs, morotssoppa med hint av citron, vegetariska biffar och chevré/rödbetssallad med massa goda saker. Det är vekrligen enkelt. Har tyvärr inga bilder på maten men tänkte tipsa om en helt annan sak. Jag dricker ofta havremjölk, eller kokar min havregrynsgröt i havremjölk. Häromdagen när jaga handlade hittade jag en chaidryck på havremjölk. Tittade igenom innehållsförteckningen och insåg att den var himla bra. Massa kryddor och endast ytterst lite råsocker, så lite att det inte gjorde något för kalorihalten. Den är supergod att värma och dricka en kylig höstkväll!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

22 år och sambo. Läser sista terminen på PA-programmet i Lund. Är nyfiken på allt som har med träning, mat och hälsa att göra.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela